Binele,
frumosul, adevărul dobāndesc
multiple aspecte, uneori contradictorii prin urmare elevul care iese
din
sistem trebuie să demonstreze discernămānt, capacitate de selecţie,
curiozitate şi bună orientare. Modelul oferit de şcoală trebuie să
fie suficient de bine conturat şi de puternic īncāt să fie viabil,
activ după aceea, şi mai ales să reziste īn faţa celorlalte modele
prezentate īn social, intens mediatizate a căror presiune este
considerabilă, īn aceste condiţii se impune
reconsiderarea managementului şcolar şi instituirea unui management
de tip
profesionist atāt la nivelul conducerii şcolii, cāt şi la nivelul
diriginţilor,
responsabililor de comisii şi colective, consilieri educativi etc.
Scoala,
ca principal factor de educatie si cultura, are responsabilitatea de
a aduce schimbari in mentalitatea membrilor comunitatii locale si
modelarea tinerei generatii in vederea adaptarii la nou.
Sistemul de invatamant este bine organizat si administrat in asa fel
incat sa raspunda rigorilor europene, sa asigure calitatea
procesului instructiv educativ, copiii si tinerii sa aiba accesul
liber, egal si deplin la actul educational, adegvarea ofertei
educationale la interesele si nevoile beneficiarilor directi si
indirecti.